söndag 9 oktober 2016

Premiär

för cykelåkning.

Första gången jag provade cykeln efter operationen.

Cykeln kom fram i går.
Bra träning.
Benen får röra sig ordentligt utan att de belastas för hårt.

Gick ganska bra, gör ont så man vill skrika men så är det i början.
Om man fuskar med rörelserna så bildas brosk och det blir aldrig riktigt bra.

Vinterkläder och vantar på när jag cyklade, mulet och svinkallt.
Hösten fryses in.

Ser fram emot att få trampa utmed havet i shorts och linne.

För övrigt så går jag redan bättre, på jämnt underlag, än före operationen.

Lev väl!

6 kommentarer:

  1. Bra jobbat! Nu skulle du verkligen behöva ha en elcykel.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Trägen vinner! Cykling är det bästa för knäna! Kram o fortsätt cykla!

    SvaraRadera
  3. Bra kämpat, snart är du "fit for fight" igen
    Kram

    SvaraRadera
  4. Härligt Lennart,bra jobbat av dig!

    Ha det gott....HöstKram

    SvaraRadera
  5. Cykling är ju bättre än att gå. Perfekt fortskaffningsmedel om man har ont. Kram

    SvaraRadera
  6. Hej, idag på Tacksägelsedagen har du varit med i predikan. Självklart har jag avidentifierat dig, men din positiva livshållning blev en konkretion i min predikan. Du vaknar upp efter en svår operation och berömmer alla omkring dig och visar tacksamhet och glädje över att operationen gått bra du är verkligen en "god Gubbe", inte minst för dina insatser som fackledare. Trist att jag inte lärt känna dig tidigare. Men nu kanske det blir, idag har jag köpt husbil. Ja, allt är inte klart men i praktiken är det klart. Så vi kanske ses på vägarna till våren.

    SvaraRadera